Sobota, 22 lipca 2017. Imieniny Magdaleny, Mileny, Wawrzyńca

Carlsberg Polska – firma społecznie odpowiedzialna

2014-03-11 09:48:37 (ost. akt: 2014-03-11 09:56:01)

Carlsberg Polska od lat podejmuje wiele działań służących optymalizacji zużycia mediów i tym samym – minimalizowaniu wpływu browarów na otoczenie. Wysiłki w tym obszarze przynoszą rokrocznie wymierne rezultaty, czego przykładem jest obniżenie w roku 2013 zużycia wody w browarach (w przeliczeniu na hl wyprodukowanego piwa) o 10 proc. w porównaniu do roku 2012, dwutlenku węgla - o 11 proc., a energii cieplnej i elektrycznej - o 5 proc.

Carlsberg Polska – firma społecznie odpowiedzialna

Autor zdjęcia: sxh

W grudniu 2013 roku po raz drugi biuro Carlsberg Polska przeszło z powodzeniem audyt i otrzymało certyfikat Zielonego Biura, przyznawany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska. W poczuciu silnej odpowiedzialności za wpływ firmy na otoczenie, w tym opakowań, w których piwo trafia na rynek, Carlsberg Polska konsekwentnie od ponad czterech lat prowadzi akcje społeczne. Ich celem jest edukacja ekologiczna konsumentów w zakresie przyjaznego dla środowiska podejścia do opakowań, np. promocja segregacji i recyklingu i apelowanie o niezaśmiecanie opakowaniami po wypitym piwie terenów zielonych i rekreacyjnych.

Carlsberg Polska zachęca konsumentów do segregacji opakowań i odnoszenia butelek zwrotnych do punktów handlowych
W 2013 roku firma kontynuowała działania w celu podniesienia świadomości ekologicznej konsumentów, koncentrując wysiłki edukacyjne na promocji segregacji bezzwrotnych opakowań szklanych oraz odnoszenia butelek zwrotnych do punktów handlowych. W akcje zaangażowani byli Organizacja Odzysku KOBA oraz partnerzy handlowi. Dzięki współpracy z partnerami przekaz, jak w prosty sposób można zatroszczyć się o środowisko, dotarł do szerokiej grupy konsumentów – klientów sieci, łącznie w niemal 150 punktach handlowych na terenie całej Polski.

Carlsberg Polska promuje odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję alkoholu Carlsberg Polska jako aktywny członek Związku "Browary Polskie" uczestniczy w realizacji działań służących propagowaniu odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji piwa. Kampanie społeczne adresowane są do sprzedawców i potencjalnych świadków sprzedaży alkoholu osobom nieletnim, a także do kierowców i kobiet w ciąży. Ich głównym celem jest ograniczanie dostępu do alkoholu niepełnoletnim, apelowanie o nieprowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu i uwrażliwianie społeczeństwa na te aspekty.
Ponadto, Carlsberg kontynuował edukację w zakresie odpowiedzialnej sprzedaż i konsumpcji alkoholu na festiwalu Woodstock. Pracownicy - wolontariusze rozdawali uczestnikom Festiwalu silikonowe opaski z napisem „Drink Responsibly”. W ten sposób apelowali o rozważną konsumpcję i nieprowadzenie pojazdów pod wpływem alkoholu, zachęcając do dbania o bezpieczeństwo swoje i współtowarzyszy. Jednocześnie, w trosce o odpowiedzialną sprzedaż, Carlsberg wraz z Fundacją Zielona Przystań zorganizował szkolenie z tego zakresu dla wszystkich osób sprzedających piwo na Woodstocku.

Carlsberg Polska apeluje do konsumentów – „Daj śmieciom kosza”
"Daj śmieciom kosza" to akcja społeczna, którą Carlsberg prowadzi od kilku lat na dużych imprezach, takich jak EURO 2012 czy festiwal Przystanek Woodstock, gdzie firma zorganizowała ją już po raz trzeci. W specjalnie dedykowanej EKO-strefie pełnoletni uczestnicy imprezy mogli oddawać zużyte plastikowe kubki i puszki po piwie, w zamian otrzymując eko-gadżety. Imponująca ilość zebranych ponad 5 ton opakowań świadczy o entuzjazmie wobec tego rodzaju inicjatyw i wrażliwości na dbałość o otoczenie. Proekologiczną utylizacją zebranych opakowań zajmowały się lokalne firmy recyklingowe pod nadzorem Organizacji Odzysku KOBA.

Carlsberg Polska tworzy przyjazny klimat dla wolontariatu pracowniczego
W minionym roku, w ramach III edycji programu wolontariatu pracowniczego „Pomóż nam pomagać” innym 60 wolontariuszy z firmy przyjechało do Kostrzyna. Podczas 3 dni Festiwalu Woodstock prowadzili oni edukację ekologiczną oraz apelowali o odpowiedzialną konsumpcję alkoholu. Środki wypracowane przez wolontariuszy zostały przekazane na rzecz pracowników firmy, którzy znaleźli się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej.
Cyklicznym wydarzeniem, organizowanym z inicjatywy pracowników Browaru Okocim, są wiosenne porządki przy nabrzeżach rzeki Uszwicy i w pobliskim parku przy zakładzie w Brzesku. Ta akcja już od czterech lat gromadzi kilkudziesięciu pracowników, którzy wraz z rodzinami sprzątają, grabią i zazieleniają tereny wokół browaru. W akcję rokrocznie zaangażowani są również przedstawiciele Zarządu Carlsberg Polska i dyrekcji Browaru Okocim.
Carlsberg Polska doceniana za działania CSR
Działania prowadzone przez Carlsberg Polska są doceniane w Grupie Carlsberg, stanowiąc źródło inspiracji dla innych spółek. W Polsce zyskują uznanie wśród organizacji pozarządowych. W 2013 roku firma otrzymała wyróżnienie w konkursie „Pozytywista Roku” za wysiłki podejmowane na rzecz edukacji ekologicznej. Z kolei Fundacja Partnerstwo dla Środowiska przyznała firmie po raz trzeci certyfikat Zielonego Biura, który stanowi zwieńczenie pomyślnego audytu recertyfikującego. Ponadto, Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów nagrodził program „Bezpieczne Auto Carlsberga”, promujący bezpieczną jazdę i odpowiedzialne zachowanie na drodze wśród zmotoryzowanych pracowników. Na uwagę zasługuje fakt, iż Carlsberg Polska zajmuje 16. pozycję w prestiżowym Rankingu Firm Odpowiedzialnych Społecznie./ip

Komentarze (0)

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB